Sunday, May 1, 2011

tamat sudah bergelar student nurse di JB

hello peeps,, harini happy sesangat sebab tamat lah aku sebagai jururawat pelatih. horeeyyy!. xyah lah nak happy sgt kan sebab aku ada lagi more than 30 years nak pencen. perasaan? of course la best sebab lepas nie dah boleh idop bebas. i mean, xde lagi rules yang ntah hape-hape kan. lepas nie xde dah org panggil aku " adik merah " ke student nurse ke ape-ape jelah. sebab lepas nie kalau dipanjangkan umur dan rezeki, aku bakal bergelar seorang jururawat. pergh! bunyik macam dasat kan tapi dalam paler hotak aku nie zero. mcm tak belajar ape-ape. actually, aku takut nak menghadapi alam pekerjaan. yelah. org msti pandang umo aku kan. tp bagi aku, umo tue hanya sekadar angka je. yg paling penting kemahiran dan ilmu yang kita ada. bila org tny apa-apa soalan, org tak tgk pown umo kite tapi org msti pandang tahap ilmu yang kita ada. baru lah boleh meyakinkan patient-patient. korang sume jgn lah takut kalau masuk hospital. nak-nak kalau aku yg jaga lah kan.

lagi beberapa hari je aku nak sit final exam. tapi kalau bercakap pasal persediaan, adoi! tak sampai 5 % kowt. ntah la. aku tak taw mcm mane nak pupuk semangat suke study nie. bila paksa, msti tak masuk. habis, kalau tak paksa, bile pulak aku nak bukak buku. kan. haiyakk! ntah la. korang ada tak ubat untuk rajin belajar? kalau ada, boleh tak share dgn aku? :)

so, esok aku nak celebrate hari-hari terakhir bergelar student nie dgn toiletmate aku. roomate aku celebrate dgn BF dia. best lah Bf dekat je. xpelah, walaupun BF aku jauh, tp dekat dalam hati aku. chewah! nak menjiwang pulak aku. kitorang tak suke keluar awal pagi sebab nak charge battery penuh-penuh dulu. baru best nak keluar kan.

so, we should stop here sebab aku dah mengantok and tak saba nak mimpi indah. owryte peeps,, nite nite ~~

No comments:

Post a Comment