Monday, October 29, 2012

welcome back ~

assalamualaikum eyeryone.
lama sgt dah tak jenguk blog nie. almost 1 year kot tak berusik. almost 1 year jugak lah aku mula kenal dgn dunia pekerjaan. fyi, mmg aku study as a nurse dlu tp tuhan tue maha adil kan. mungkin sbb aku mmg taknak pakai uniform and tekad nk attend weeding all my friends, tuhan makbulkan doa dan kehendak aku. now, aku kerja as industrial nurse (tp tak bertauliah lg la). kerja pun office hour (8am - 5pm) and uniform pun jarang pakai. 

tp bila dah masuk bidang yg totally lain dgn apa yg aku belajar dulu, its hard for me utk hadapi semua nie. aku kene belajar balik and say goodbye to my clinical skills. syg tue mmg syg tp inilah yg terbaik yg tuhan aturkan utk aku. mungkin ada hikmah disebalik semua nie. aku dpt tgk parents dgn mata sendiri sebab duduk dgn mereka kan. dapat berbakti dgn parents while mereka masih ada. 

nie gambar raya tahun nie. sila abaikan wanita yg bertudung merah itu :) 
anyway, semua kerja have their own story. semua bergantung dgn kita how to handle every problems yg kita hadapi. hati nak balik ke kementerian kesihatan tue mmg ada dan sgt2 rindukan clinical area tp bila pikir balik, nnt mst jadi junior balik kat ward and kesenangan yg aku dapat sekarang mungkin takkan dpt di ward.   perkara yg akan membezakan seseorang selain dari amalan dunianya adalah pengalaman. even kalau kita berpangkat besar mcm mne sekalipun, if pengalaman kurang, tak guna jugak kalau kita suka bermegah. right? 

so, aku berhenti disini dulu sbb dah lame sgt tak layan blog, otak jd sebu pulak nak memikirkan kenangan /perihal diri  yg nk diterjemahkan dalam kata-kata. belum terlambat lg utk wish :-

moga dipermudahkan oleh ALLAH utk menjadi tetamuNYA suatu hari nnt. amin!





No comments:

Post a Comment