Wednesday, April 6, 2011

selesai sudah osce :)

hye korang :)
selesai sudah osce arini. so, ok la. xdelah seteruk sangkaan aku. trial nie sume yg simple2 je keluar. but still ada yang sterile prosedur. osce kali nie adalah osce yng paling comel pernah aku buat. start dari masuk sampai lah habis asyik la senyum2 bile masuk station. mcm tgk badut sarkas wat show plk. hahaha.

yang lagi buat aku kelakar, suruh bg s/c insulin atrapid tp vial yg dia bagi dekat aku insulated insulin. haiyak! mula2 aku igt dalam rancangan wakenabeb rupa-rupa betul2 pny. diorang yang prepare alatan pun tak counter check before start. after aku sudah buat injection,,dgr la pemeriksa tue sok..sek..sok..sek dgn pembantu suruh amek insulin atrapid. so, korang kene la trima kasih dgn aku sebab sedarkan pemeriksa. hahahaha,,


STATION 1
key hole dressing

STATION 2
balutan above knee stump

STATION 3
left lateral positioning

STATION 4
s/c insulin atrapid 16 unit

STATION 5
cord dressing 5 days

bagi aku, osce kali nie idak lah stress mne. sebab sume station boleh dikatekan so so la. mcm mane dgn kengkawan aku yg len? aku rse korang pown happy dgn soalan yg keluar kan. :)

whatever pown, be prepared dgn 10 station on final nnt. tak taw lah soalan jenis apa pulak yg keluar nnt. 

HARI INI
peperiksaan OSCE

ESOK
pembantu osce junior

LUSA
cuti 

bestnye 3 hari aku rehat dari buat kerja2 wad. horreeyyy!! korang jgn jeles eh. hik3. ok la. gtg. nk kena siapkan laundry yg dah tertangguh 2/52 lamenya. happy holiday. 

No comments:

Post a Comment