Thursday, March 31, 2011

kalau kite buat baik dgn org, agak2 org buat baik dgn kite x?

hellas peeps, after finished my damn assigmnet, now i can sleep well without any interruption. do you think that my assingment is hiqh quality or not. b'coz the day before submitt the assigment, baru lah terhegeh-hegeh nak carik journal or anything about it. BTW, this is my last assingment that i've done because i just have2 month left before i finished my study.

so, agak lame lah menyepi kan. sekarang baru nak aktif balik dalam dunia blog nie. terkejut mak ko bile dapat taw anak dy berperangai mcm nie. last2 minit baru nak anta assigment. bukan sengaja. tp kalau korang pown dok sekatil and sebumbung ngan aku, korang akan rase apa yang aku rse. huh! makan pagi kais pagi, makan petang ada keropok and air kotak je. bukan kedekut nak makan nasi or chicken chop. cume jimat duit. maklumlah, end of this may nie aku ada dinner. msti nak malatoppp malatopp kan. ko xnk cantik malam dinner? tue ko pny pasal. jgn nnt org asik nak amek gmb ngn aku je. hahahahaha,, oppss,,terlebih sudah.

theme for my dinner nie aku da gtaw dekat entry before nie. sape yg tak follow tue, here is my theme.





.......................................................................

about title of this entry, aku pown xtaw la nape nak bincang about this matter. just nak cerita about perangai manusia yg semakin pelik sekarang kan. patut ke org dah buat baik, at least ucap lah terima kasih or whatever kan. nie lg nak besar2 kan hal yg xdela besar mana. peti ais mah aku lg besar. then korang tak rase malu ke eh kalau2 org sekeliling kite wat keje kite? patut tak eh? tgk org dok tonggeng2 berkemas, at least took part la kan. haih! org sekarang dah tak reti common sense nie. kekadang aku terpiki, buat apa aku buat baik ngn org sedangkan org always baling kentut kt aku. alah, korang msti penah terpiki kan. tapi bile pikiran aku nie samapai waktu matang dy, dy pown ckp la. kalau org bodokan kite, xkan kite pown sme nk jd bodo. btul x?

tuhan tue maha kaya dan maha besar. dy taw apa yg berlaku dekat umat dy even sekecik zarah pown. mak aku ckp kite tak taw nasib kite one day. mne taw dgn dugaan sekarang nie, boleh buat kite senang di kemudian hari. who knows.btul jugak kan.  so korang jgn lah nk berkire sgt kan. selagi mampu, lakukan tugasan dengan ikhlas di hati dan mulut. jgn ikhlas kt hati je tp mulut pok pek pok pek. lain dah tue mksud dy. hahahaha,, ikhlas kt mulut je pown xleh jugak, tapi dalam hati dok carut2. 




WEEKEND

tak saba  nk tnggu weekend nie. separuh mati bekerja 6 hari seminggu. tak saba nak rehat puas2. keadaan bilik yang dah tak rupa bilik da sekarang. rupa apa pown aku tak taw nak described. hahahaha. korang ada bilik cam aku? ha! xde kan. hahahaha. 

minggu nie off ari ahad then next week off ari jumaat. jadi lah, yg penting off. jgn dy bg off ari isnin sudah la kan. arini balik je keje terus berenang atas katil. start dari bus da tido. sedar2 je org dah sibuk turun bus nak balik bilik. nasib bek aku tak smp kt park bus. hahahahaha,, kalau tue da nazak betul la kan.
next week dak junior da start masuk wad. pasni wad penuh dgn student jela kan. mula la si baju biru dok pot pet pot pet kt wad. student nie la, tue la, sinun la. haih! 

nk dgr si baju biru says " THANK YOU ", huh! bukan lah aku nk ckp xde. ada tue mst la ada but bpe kerat je. setakat nie 2 org jela yg aku penah dgr 
" terima kasih anak-anak. kalau korang semua xde, xsiap keje kt wad nie. ada kamu semua, ringan sikit kerja ".  cair aku dgr. kalau yg biasa tue " ha! bile ad je student, mula la brg hilang, wad tak kemas, brg bersepah-sepah. nnt bile tny semua tak tahu. sepahkan taw plk. 

nie la namenye ikhlas kt mulut. tp dalam hati ntah apa dy manderam2. tak paham aku. kalau xnk student ad, ckp jela ngn pengarah. xyah la nak manis mulut sgt walhal hati tue ehem ehem. .......
BACIN

No comments:

Post a Comment