Saturday, December 4, 2010

story morry ~~

hye peeps, sekarang nie line broadband terlalu teruk. tak taw apa lah prob besar dy. haih! dah lah sem depan pindah bilik. G-09. akk senior tue cakap reception kt situ teruk. alamak! lg teruk dari aku sekarang ke eh? penatnye lah nak pindah-pindah nie. tapi ok jugak sebab dok ngn membe2 sendiri. aku nie dah lah suke bangun lambat. at least ada jugak org nak kejutkan aku. hahahaha.BTW, aku akan pindah ke bilik baru pada tahun depan okies. next sem aku akan upload la bilik baru aku. berita sedih, bilik baru tue agak sempit dari bilik lama. aku pown pelik. kenapa jadi camtu eh? takkan struktur bangunan tue boleh berubah kan. haih! pelik jugak la. agaknye arkitek dy tak abes belajar lagi kowt. hahahaha. sayangnye lah nak tinggalkan bilik lama. tapi xpelah kan. always think +ve ways. baru hidup maju dan kehadapan. bak kata my bapak selaku kaunselor aku.

entyr nie jugak adalah sambungan kepada entry yang sebelum nie. finally, its happen. semua masalah aku SELESAI. YA ALLAH, syukur ke hadratMU. berkat kesabaran kan. aku tak payah nk susah2 sambut intake baru. so, aku dapat bercuti dengan senang hati. masalah di wad pown selesai. tapi ada masalah baru pulak. hee. manusia mana ada bebas dari masalah kan. tapi masalah nie melibatkan kaum keluarga. tak perlu lah aku mention kat sini kan. tak sabar nak habis. im sick with the F****** rules. tapi bila pikir2 balik, ada hikmah di setiap kejadian. tuhan tue maha ESA. aku taw DIA dah ada rancangan yg terbaik tuk kita, yang penting, SABAR.

so, hari nie aku pm duty. tomorrow is my OFF DAY. happy? tidak!! sebab ramai kengkawan aku yg cuti hari ahad. baru plan nak berjimbe-jimbe di rumah. dok jela sini sementara tunggu kursus. duit boleh jimat kan. apalah manusia yang berhati durjana kan. salah ke bagi kesenangan kepada pelatih macam kitorang nie. ada je yang tak kene. igtlah yang kitorang nie hanya seorang PELATIH. bg roster yang ntah hape2 tapi ko sedap cuti kat rumah. WTF. tak pown bak mai la gaji ko yang beribu riban tue. tak phm btul la kan kenapa orang melayu sanggup tindas org melayu jugak. apa lah yang ko dapat kalau sakitkan hati org. whatever it is, aku just pegang kepada satu prinsip. WHAT YOU GIVE, YOU GET BACK. heyyyaa,, wait and see okies.

nampaknye malam nie aku beradu seorang diri disebabkan rommate aku dah pown berpindah ke bilik barunya. review daripada beliau " akk, bilik nie kotor lah. sinki kt sini kotor giler. nk muntah pown ada". ayat yang paling mahal tue " akk, miss you". wow! penangan aku sebagai roomate yang berkaliber. hahaha,, adik, i miss u too. walau pun saya banyak marah2, sound2 tapi i really enjoy with you. hahahaha,, sapa yang taw identiti roomate aku,msti korang terkejut kan aku boleh keluarkan statement mcm nie, well,, tak rugi buat baik antara manusia. 

so, pengajaran hari nie, buat baik berpada-pada. okies peeps. even esok off day, ngantuk tetap tak boleh di tunda. nyte nyte. mimpi indah okies. ~~

1 comment:

  1. uit.. nti ko tgk kt blog ku.. de entry bout ko. :D ahaks~

    nway, tukar la aku nye url kt list stalker ko nih.. ni url nye http://mikeldaichi.blogspot.com

    nmpk cm x update plak aku nye blog klu x ko x tukar url nye.. :)

    ReplyDelete