Wednesday, November 10, 2010

new LOOK :)

assalamualaikum.
salam sejahtera.
salam satu malaysia.


agak lama dah tak update blog.bukan malas,bukan sombong tapi keadaan line yang tak mengizinkan. so, selama tak update blog nie, macam2 bnd berlaku.stress? of course. lebih-lebih lagi minggu nie adalah minggu exam. 2 paper dah berlalu. tiada persediaan rapi dilakukan. maklumlah. bukan i malas okies. cuma kurang sikit je rajin tue. mcm sem-sem sebelumnya, sehari sebelum exam, baru pulun habis-habisan. esok paper last. NPSN 3122 ( psychiatric nursing). ayat artis: minta maap. saya tidak boleh beri apa-apa komen untuk jaga hati semua pihak.hahahahaha,, malas la nk ulas about paper nie. +_______+
sekarang dah sem 5. rasa kejap je masa berlalu. next sem dah final. sikit hari lagi, KERJA
boleh ke aku pikul t/jawab tue eh? tepuk dada, tanya perut. keh3. dah tiba masanya aku plk yg hulurkan duit, ringankan beban parents aku kt rumah tue. dari aku kecik smp la ke comel sekarang nie, always menyusahkan diorang. mak aku ckp, orang kalau nk buat baik, dia takkan heboh2 kan. oppppsss,,, +______+

CICI

mama sayang cici taw. cici jaga diri baik2 kalau mama takde kt bilik. 






cici nie la pengubat hati kalau2 tgh disakiti. taktau mcm mana tibe-tibe idea nk bela cici nie muncul. cici nie senang sgt nk jaga dia. aku letakkan dia dekat sudut meja. taknak terlalu terdedah dgn cahaya. takut-takut nnt bila aku balik, perut dia dah ke atas. >< cici nie ikut mama dia. KUAT TIDUR. hahahaha,,entahlah. sejak akhir-akhir nie, kalau aku tak dpt tidur walau sejam, mesti nak mengamuk. dasat.. dasat..  kadang-kadang stress jugak. yela, mcm-mcm pe'el ada. lebih-lebih lagi tinggal brape bulan je nak grade. lepas nie dah tak pki pipe hijau,biru,merah. tapi pakai line biru. sbb apa? t/jawab dah ada kat bahu sendiri. haih! mengeluh ye nad. 




KAWAN VS LAWAN


bagi aku,biarlah orang nak kata kita nie apa yang penting diorang tak kenal diri kita mcm mane  kita kenal diri kita.kadang-kadang aku tak suka dgn orang yang mengata orang lain nie. secara luaran ko mmg baik,tulus,suci. tapi secara dalaman ko sangat lah busuk. kawan senang kt mana-mana je ada. tapi kawan susah belum tentu jumpa dekat corok yang paling dalam. tipu lah kalau aku nie tak penah mengata orang kan. wahhh! baiknye aku. manusia kan. lebih-lebih lagi perempuan. mana boleh lari. tp bila pikir-pikir balik, tak semua orang yg baik dgn kita, akan jadi kwn susah senang. tp bagi aku, kawan nie universal. bnyk bnd kita belajar sebenarnya. contoh: kalau kita tak suka dgn perangai dia, tak mustahil kita akan elakkan diri dari melakukan benda yang sama kan. contoh lain, nnt aku bagi. hik3. 


so, taun depan masing-masing akan bawa haluan sendiri. berfaedah jugak FB nie. sbb boleh contact kwn-kwn lama. tp kalau dah terlalu asyik smp dpt BF pown dari FB, parah jugak la. cerita pasal haluan nie aku nk share something. minggu lepas, kitorang baru je isi penempatan. hajat hati teringin nak pegi sabah sarawak. sebabnya, nk mkn seafood bnyk-bnyk. then, aku pown kol la mdm. habibah. nmpknya, hajat tue terpaksa dimatikan. sebabnya, mdm. habibah taknk berjauhan dgn anak dia. hik3. maka, sebulat kata aku pun mengisi:
  1. NEGERI SEMBILAN
  2. SELANGOR
  3. MELAKA
dari F1 smp la umo 20 taun. asik la dok hostel. tibe la ms tuk dok mah plk. tido kt katil umah yang xdela empuk mana. hee. duit pun bleh tahan lah jimat dia. harap-harap dapatlah seremban. ameen...........

okies, masa da habis. hik3. masa untuk tidur. 
ada masa nnt sy cerita lagi ok.
gudnite mak abah
gudnite awak
gudnite cici sayang

<3 yaa ~~
MADAH PUJANGGA

Sambutlah semua orang yang anda temui dengan senyuman mesra.  Biarpun betapa sibuk diri anda, jangan bergegas apabila bertemu dengan rakan-rakan sekerja, keluarga dan kawan-kawan.  Bercakaplah dengan perlahan. Dengar dengan penuh perhatian.  Aturlah laku seolah-olah setiap perbualan anda adalah perkara terpenting bagi anda hari ini.  Pandang anak dan pasangan anda tepat pada mata apabila mereka bercakap dengan anda. Usaplah kucing dan belailah anjing.  Limpahkan kasih sayang ke atas setiap benda hidup yang anda temui.  Lihatlah bagaimana lainnya perasaan anda pada penghujung hari.



No comments:

Post a Comment