Friday, June 4, 2010

::KAWAN::

----> KAWAN VS TEMAN <----

dalam dunia ney we have a lots of friends.mne2 kita pergi,msti kita akn jumpa kwn baru kan.tp kawan lama tetap di hati.tp org selalu ckp,"buat apa kawan ramai2 tp bila susah bkn bleh tlg kita".bila aku piki2 ad btul dan ad salah sentence tue.sbb kita msti hargai kawan kita because diorg pernah jadi sebahagian dari hidup kita dan make our life happily and means.tp tak semua org akan berpendapat mcm ap yg kita sangkakan. tak semua boleh terima ap yg kita buat,ap yg kita cakap. kehidupan kalau takde cabaran,tak colourfull la. KAWAN BAIK? semua org ad kawan baik kan?tp tak semua boleh trime kwn baik kita tue lebih2 lg kalau melibatkan jantina.nape eh?salah ke kalau kita nk berkawan ngn semua org. bukan semua org faham apa erti istilah kawan baik nie.secara luaran mgkin org sekeliling boleh trima sbb diorg boleh lelapkan mata.tapi dalam hati?boleh ke diorg nk lelapkan hati.

pandangan manusia terhadap sesuatu berlainan. berat mata memandang,berat lg bahu yg memikulnya.antara kawan dan teman? dua2 penting dlm kehidupan setiap org.mungkin dgn cara yang ditunjukkan adalah untuk membuktikan kasih syg terhadap kita cuma kita tak diberi peluang untuk menilai semua tue.

bg aku,kawan and teman nie sama pentingnya dlm kehidupan seseorg. sebab dua2 insan nie penah menjadi sebahagian dari hidup aku. tp tak semua akan faham dan boleh trima keadaan kita.tp aku? tak kisah.sbb diorg nie penah buat hidup ak bermakna and happy. takde ap yang boleh balas jasa teman dan kawan melainkan YANG ESA. pengorbanan seorg teman sgt bermakna dalam kehidupan.tak rugi kalau kita mengalah untuk org tersayang.

bahagiakan org yang kita sayang secara tak langsung dapat membahagiakan kehidupan kita jugak.aku takkan lupakan org yg pernah menjadi sebahagian dari hidup aku dan pernah membahagiakan kehidupan harian aku. aku sayangkan mereka.

No comments:

Post a Comment